Breaking News
Hobby Festival 2018 - Τετάρτη, 03 Οκτωβρίου 2018 01:13
07 Οκτωβρίου το 10ο Greece Race for the Cure® - Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2018 23:52
Education Festival 2018 «Ανακάλυψέ το!» - Τετάρτη, 05 Σεπτεμβρίου 2018 12:19
Σάββατο, 08 Οκτωβρίου 2011 01:29

Ξεκινώντας μια επιχείρηση: Η φάση της ιδέας

Γράφτηκε από τον 

*Ξέρεις ότι θέλεις να ξεκινήσεις μια επιχείρηση, αλλά τι κάνεις μετά?

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν πως το ξεκίνημα μιας επιχείρησης είναι μια μυστήρια διαδικασία. Ξέρουν ότι θέλουν να δημιουργήσουν μια επιχείρηση, μα δεν γνωρίζουν τα βήματα για να ξεκινήσουν το επιχείρημά τους. Σ'αυτό το άρθρο, θα μάθουμε πώς να παίρνουμε μία ιδέα για επιχείρηση- πώς να υπολογίζετε ακριβώς τι είναι αυτό που θέλετε να κάνετε και πώς να αναλάβετε δράση σε αυτό.

Μα πριν ξεκινήσουμε,α ς ξεκαθαρίσουμε κάτι: Οι άνθρωποι πάντα αναρωτιούνται αν η στιγμή είναι κατάλληλη για να ξεκινήσουν μια επιχειρηματική ιδέα. Το γεγονός είναι, ότι δεν υπάρχει ποτέ μια κακή στιγμή για να ξεκινήσει μια επιχείρηση. Είναι προφανές ότι είναι πιο έξυπνο να γίνει ένα τέτοιο βήμα σε δυνατούς οικονομικά καιρούς. Οι άνθρωποι έχουν λεφτά και ψάχνουν τρόπους να τα ξοδέψουν. Αλλά η έναρξη σε δύσκολες ή αβέβαιες οικονομικά στιγμές μπορεί να είναι εξίσου έξυπνη. Εάν κάνετε την εργασία σας, πιθανώς να υπάρχει μια ανάγκη για την υλοποίηση της επιχείρησής σας λίαν συντόμως, οπότε ξεκινάτε.

Επειδή πολλοί άνθρωποι είναι απρόθυμοι να ξεκινήσουν σε δύσκολους καιρούς, η νέα επιχείρησή σας έχει μια καλύτερη πιθανότητα να την προσέξουν. Και, εξαρτάται από την ίδια την ιδέα σας, σε μια προβληματική οικονομία υπάρχει συχνά ο εξοπλισμός (ή ακόμη και ολόκληρες επιχειρήσεις) προς πώληση σε τιμές ευκαιρίας.

Οι εκτιμήσεις ποικίλλουν, αλλά είναι γενικά περισσότερο από 600.000 επιχειρήσεις που ιδρύονται  κάθε έτος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, για κάθε Αμερικανό , ο οποίος αρχίζει πραγματικά μια επιχείρηση, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες, εκατομμυρίων που ξεκινούν κάθε χρόνο λέγοντας : ''Εντάξει,φέτος είναι η χρονιά που εγώ θα ξεκινήσω να ιδρύσω μια επιχείρηση'', και στην συνέχεια δεν το κάνουν.

Ο καθένας έχει το δικό του εμπόδιο, κάτι που τους εμποδίζει να κάνουν αυτό το κρίσιμο βήμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι φοβούνται να αρχίσουν επειδή μπορεί να φοβούνται το άγνωστο ή την αποτυχία, ή ακόμα και την επιτυχία.

Άλλοι βρίσκουν την έναρξη κάτι συντριπτικό με τη λανθασμένη πεποίθηση ότι πρέπει να αρχίσουν από το μηδέν.

Πιστεύουν ότι πρέπει να επινοήσουν κάτι που κανείς δεν έχει πραγματοποιήσει ήδη μέχρι τότε - μια νέα εφεύρεση, μια μοναδική υπηρεσία. Με άλλα λόγια, πιστεύουν ότι πρέπει να επαναφεύρουν  τον τροχό.

Αλλά εκτός αν είστε μια τεχνολογική ιδιοφυία - ένας άλλος Bill Gates ή Steve Jobs - προσπαθώντας να ανακαλύψετε ξανά τον τροχό είναι μια μεγάλη σπατάλη χρόνου.

Στους περισσότερους ανθρώπους να ιδρύσουν μια επιχείρηση, το θέμα δεν θα πρέπει να είναι να βρεί κάτι τόσο μοναδικό που κανείς δεν θα έχει ακούσει ποτέ γι'αυτό αλλά, αντίθετα, απαντώντας στις ερωτήσεις :

''Πώς μπορώ να βελτιώσω κάτι πάνω σ'αυτό?'' ή

''Μπορώ να το κάνω αυτό καλύτερα ή διαφορετικά από τον άλλον τρόπο που το κάνει εκεί πέρα?''

Ή απλά, : ''Υπάρχει κάποιο μερίδιο της αγοράς που δεν εξυπηρετείται, ούτως ώστε να καθιστά τα περιθώρια για ακόμη μία επιχείρηση σε αυτή την κατηγορία?''

-Αποκτήστε το Brainstorming

Πώς μπορείτε να ξεκινήσετε τη διαδικασία της ιδέας? Κατ'αρχάς να πάρετε ένα φύλλο χαρτί και για αρχή (ή τίτλο), γράψε <<Πράγματα για μένα>>. Κάντε κατάλογο από 5 έως 7 πράγματα για τον εαυτό σας - πράγματα που θέλατε να κάνετε ή να είστε πραγματικά καλοί, προσωπικά για τον εαυτό σας - προσωπικά πράγματα( θα φτάσουμε στην εργασιακή σας ζωή σ'ένα λεπτό).

Η λίστα σας μπορεί να είναι: ''Είμαι πραγματικά καλός με τους ανθρώπους, αγαπώ τα παιδιά, μου αρέσει να διαβάζω, λατρεύω τους υπολογιστές, αγαπώ τους αριθμούς, έχω καλές ιδέες για μάρκετινγκ, είμαι λύτης προβλημάτων''.

Απλά γράψτε ότι έρχεται στο μυαλό σας' δεν χρειάζεται να έχει νόημα.

Μόλις έχετε τον κατάλογό σας, αριθμήστε τα στοιχεία στη μία πλευρά του χαρτιού.

Από την άλλη πλευρά των πραγμάτων στη λίστα, δημιουργήστε μια νέα λίστα με πράγματα που δεν σας αρέσει να κάνετε.

ίσως είστε πραγματικά καλοί στις ιδέες για μάρκετινγκ, αλλά δεν σας αρέσει να συναντήσετε τους ανθρώπους ή δεν είστε πραγματικά λάτρης των παιδιών ή δεν σας αρέσει να κάνετε δημόσιες ομιλίες ή δεν θέλετε να ταξιδέψετε.

Μην το πολυσκέφτεστε! Απλά καταγράψτε τις σκέψεις σας. Μόλις τελειώσετε, αναρωτηθείτε: ''Αν υπάρχουν 3 έως 5 προ'ι'όντα ή υπηρεσίες οι οποίες θα κάνουν την προσωπική μου ζωή καλύτερη,  ή ποιές θα ήταν?''

Αυτή είναι η προσωπική σας ζωή ως ένας άνδρας, γυναίκα, πατέρας, σύζυγος, μητέρα, παππούς, γιαγιά ανεξαρτήτως της κατάστασής σας.

Καθορίστε ποιά προιόντα ή υπηρεσίες θα μπορέσουν να κάνουν τη ζωή σας πιο εύκολη ή πιο ευτυχισμένη, να σας κάνει πιο παραγωγικό ή αποτελεσματικότερο ή απλά να σας δώσει περισσότερο χρόνο.

Στη συνέχεια, αναρωτηθείτε το ίδιο ερώτημα σχετικά με την ''ζωή'' της επιχείρησής σας.

Εξετάστε τι σας αρέσει και τι όχι σχετικά με την εργασιακή σας ζωή καθώς επίσης και τι χαρακτηριστικά (ή γνωρίσματα) ανθρώπων σας αρέσουν ή όχι, σχετικά με σας.

Τέλος, ρωτήστε τον εαυτό σας γιατί προσπαθείτε να ξεκινήσετε μια επιχείρηση εξ'αρχής.

Στη συνέχεια, όταν τελειώσετε, αναζητήστε μια τάση να εμφανίζονται (δηλαδή, εάν υπάρχει μια ανάγκη για μια επιχείρηση που να πραγματώνει ένα από τα πράγματα που σας αρέσουν ή είστε καλοί σε αυτά).

-Έχουν παραδοθεί

Εδώ είναι μία ιστορία εκκίνησης επιχειρήσεων που είναι ένα καλό παράδειγμα εύρεσης μιας ανάγκης και συμπλήρωσής της.

Το περιοδικό Entrepreneur, βρίσκεται στο Irvine, της Καλιφόρνια, μιας προγραμματισμένης κοινότητας.

Πριν από πολλά χρόνια, δεν υπήρχαν πολλά εστιατόρια fast food στον τομέα του εμπορίου.

Οι περισσότερες ήταν στην άλλη άκρη της πόλης, εκεί που ήταν οι συνοικίες.

Δύο νεαροί άνδρες στο Irvine βρήκαν αυτή την κατάσταση του μεσημεριανού φαγητού πολύ απογοητευτική. Δεν υπήρχαν πολλές οικονομικά προσιτές επιλογές. Σίγουρα, υπήρχαν ορισμένα τέτοια μαγαζιά (δλδ. με οικονομικά προσιτές τιμές και delivery) που βρίσκονται στη λωρίδα των κεντρικών μαγαζιών αλλά οι θέσεις πάρκινγκ ήταν πραγματικά μικροσκοπικές και η αναμονή για το φαγητό ήταν φρικτή.

Μια μέρα, όπως θρηνούσαν για το πρόβλημα που είχαν με το μεσημεριανό γεύμα τους, ένας απ'αυτούς είπε: <<Δεν θα ήταν υπέροχο αν θα μπορούσαμε να απολαμβάναμε ένα καλό φαγητό αν το παραγγέλναμε και μας το έφερναν?>>.

Η παροιμιώδης λάμπα (δλδ. της ιδέας), συνέχισε!

Κατόπιν, έκαναν αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν κάνουν-έκαναν κάτι για την ιδέα τους. Συμπτωματικά, αγόρασαν έναν Επαγγελματικό Οδηγό(Entrepreneur), για επαγγελματικές εκκινήσεις επιχειρήσεων και ξεκίνησαν μια επιχείρηση παράδοσης φαγητού από εστιατόριο (restaurant delivery).

Μέχρι σήμερα η επιχείρησή τους έχει εξυπηρετήσει πάνω από 15 εκατομμύρια ανθρώπους!

Δεν είναι ούτε μία περίπλοκη επιχείρηση, ούτε πρωτότυπη. Ο ανταγωνισμός τους έχει γίνει πιο σκληρός, κι όμως τα πάνε φαινομενικά καλά. Και όλα ξεκίνησαν επειδή άκουσαν τις δικές τους απογοητεύσεις και αποφάσισαν να κάνουν κάτι γι'αυτούς. Έκαναν μια μικρή έρευνα που αναφέρει την συρρίκνωση του μεσημεριανού διαλείμματος ως ένα απ΄τα μεγαλύτερα παράπονα των Αμερικανών εργαζομένων. Κάποιοι απ'αυτούς έχουν μόνο 30 λεπτά στη διάθεσή τους για γεύμα, κι αυτό καθιστά αδύνατο να βγούν από τον χώρο της εργασίας τους και να επιστρέψουν εγκαίρως.

Έτσι, ενώ οι νέοι επιχειρηματίες νομίζουν ότι είχαν απάντηση σε μια προσωπική ανάγκη της κοινότητάς τους, στην ουσία έχει παγκόσμια απήχηση. Αυτός είναι ένας τρόπος να πάρετε ιδέες-να ακούσετε την δική σας (ή των συνεργατών σας ή των γειτόνων σας) την απογοήτευση.

Οι ευκαιρίες είναι όλες εκεί' Απλά πρέπει να τις ανακαλύψετε. Αν το μυαλό σας βρίσκεται σε λειτουργία ανεύρεσης ιδέας, τότε πολλές ιδέες μπορούν να προέλθουν από ένα απλό κοίταγμα τριγύρω ή το διάβασμα. Για παράδειγμα, αν είχατε ένα άρθρο για την συρρίκνωση του μεσημεριανού διαλείμματος, θα σκεφτόσασταν επιχειρηματικά, που πάει να πεί πως η πρώτη σας σκέψη θα ήταν:'' Πω πω, ίσως υπάρχει μια ευκαιρία για μένα να κάνω κάτι.Πρέπει να το ψάξω''.

-Στιγμές έμπνευσης

Η έμπνευση μπορεί να υπάρχει παντού. Ορίστε άλλο ένα κλασσικό ξεκίνημα: Πάντα όταν επιστρέφουμε κάποια ταινία αργότερα απ'το προβλεπόμενο, υπάρχει παραπάνω χρέωση. Στοίχημα εσείς δεν κάνετε τίποτα γι'αυτό. Όταν λοιπόν, ο Reed Hastings πήρε ένα επιβλητικό τέλος 30€ (χρέωση) εκείνος αντί να εκνευριστεί, εμπνεύστηκε.

Ο Hastings αναρωτήθηκε :<<γιατί οι χρεώσεις των ταινιών να μην λειτουργούν όπως ένα κέντρο υγείας, όπου είτε χρησιμοποιείτε πολύ ή λίγο χρεώνετε το ίδιο?>>.

Από αυτή τη σκέψη, γεννήθηκε το  Netfix.com, μια online υπηρεσία ενοικίασης DVD. Από την έναρξή του το 1999, το Netfix έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη επιχείρηση με έσοδα που φτάνουν τα 1,3 δισ. ευρώ. Η λήψη μιας τέτοιας ιδέας μπορεί να είναι τόσο απλή αρκεί νά'χετε τα μάτια σας ανοιχτά για τις τελευταίες hot επιχειρήσεις που ξεπηδούν όλη την ώρα.

Πολλοί τοπικοί επιχειρηματίες έβγαλαν τόνους χρημάτων φέρνοντας το concept των Starbucks  στις πόλεις τους και στη συνέχεια επεκτάθηκαν αλλού. Πάρτε για παράδειγμα το Mineapolis που βασίζεται στο Caribou Coffe.

Οι ιδρυτές είχαν αυτό που περιγράφουν ως ''μια στιγμή aha'' το 1990, και δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησαν αυτό που είναι τώρα η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ιδιοκτησίας αλυσίδας gourmet καφετεριών της χώρας. Άλλοι ιδιοκτήτες καφετεριών έχουν επιλέξει να παραμείνουν σε τοπικό επίπεδο. Και να μην παραβλέψουμε το δοκιμασμένο και αληθινό. Hot επιχειρήσεις συχνά κάνουν κύκλους. Πάρτε, για παράδειγμα, την κηπουρική. Όσον αφορά τα τελευταία χρόνια, προ'ι'όντα και προμήθειες, της κηπουρικής ήταν της μόδας, αλλά εσείς δεν θα σκεφτείτε την κηπουρική του 21ου αιώνα ως επιχείρηση. Με άλλα λόγια, μπορείτε να πάρετε οποιαδήποτε ιδέα και να την προσαρμόσετε στην εποχή και την κοινότητά σας.

Προσθέστε την δημιουργικότητά σας σε οποιαδήποτε ιδέα. Στην πραγματικότητα, το να προσαρμόσετε μια ιδέα δεν είναι επιλογή αλλά αποτελεί αναγκαιότητα, αν θέλετε την επιχείρησή σας επιτυχημένη.

Δεν μπορείτε να πάρετε μια ιδέα, να τη χτυπήσετε κάτω με γδούπο και να πείτε : ''Εντάξει, αυτή είναι''. Έξω από ένα McDonal's, στο μετρό ή σε κάποιο άλλο σημαντικό σύστημα δικαιόχρησης (franchise), υπάρχουν πολύ λίγες επιχειρήσεις που λειτουργούν με ένα μέγεθος που ταιριάζει σε όλους κατά προσέγγιση. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να καθοριστεί αν η ιδέα σας θα πετύχει στην κοινότητά σας είναι να μιλήσετε με τους ανθρώπους που ξέρετε. Εάν είναι μια επιχειρηματική ιδέα, μιλήστε με τους συναδέλφους και συνεργάτες σας. Εκτελέστε προσωπικές ιδέες από την οικογένεια ή τους γείτονές σας. Μην φοβάστε για τυχόν ανθρώπους που θα σας κλέψουν την ιδέα (consept)' δεν χρειάζεται να διαρρεύσετε  λεπτομέρειες.

-Απλά κάντε το!

Ας ελπίσουμε ότι από τώρα, η διαδικασία καθορισμού της επιχείρησής σας είναι ξεκάθαρη ή έχει τουλάχιστον -κάπως απομυθοποιηθεί. Κατανοήσατε πως το ξεκίνημα μιας επιχείρησης δεν είναι επιστήμη πυραύλων. Όχι, δεν είναι εύκολο να ξεκινήσεις μια επιχείρηση, όμως δεν είναι ούτε τόσο περίπλοκο, ούτε τόσο τρομακτικό όσο νομίζουν κάποιοι.

Είναι βήμα προς βήμα, κοινή λογική διαδικασία. Γι'αυτό, κάντε ένα βήμα τη φορά.

1ο βήμα: Υπολογίστε τι θέλετε να κάνετε. Μόλις έχετε την ιδέα, μιλήστε με ανθρώπους γι'αυτή και μάθετε τις απόψεις τους πάνω στο θέμα. Ρωτήστε τους:'' Θα αγόραζες / ή θα χρησιμοποιούσες αυτό και πόσα χρήματα θα έδινες για να το αγοράσεις? ''

Κατανοήστε πως πολλοί άνθρωποι δεν θα σας εμψυχώσουν (κάποιοι θα σας αποθαρρύνουν) να συνεχίσετε το επιχειρηματικό σας ταξίδι. Μερικοί θα σας πούν ότι έχουν τα συμφέροντά σας στο επίκεντρό τους, αλλά θέλουν να δείτε την πραγματικότητα της κατάστασης.

Κάποιοι θα ζηλέψουν το κουράγιο σας, άλλοι θα δυσανασχετήσουν που έχετε τα κότσια να κάνετε κάτι πραγματικά καινούργιο. Δεν μπορείτε να επιτρέψετε σε αυτούς τους αρνητικούς ανθρώπους να σας αποθαρρύνουν, να σταματήσετε το ''ταξίδι'' σας πριν καν αρχίσει.

Μάλιστα, μόλις λάβετε την απόφαση για την επιχείρησή σας, ποιο είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό, που πρέπει να έχετε ως επιχειρηματίας? Η επιμονή. Όταν θέσετε ως στόχο να ξεκινήσετε την επιχείρησή σας, θα σας πούν <<όχι>> περισσότερες φορές από όσα έχετε ακούσει ποτέ ως τώρα. Μην το παίρνετε προσωπικά, πρέπει να προχωρήσετε πέρα από το <<όχι>> και να πλησιάσετε το επόμενο άτομο, επειδή τελικά, εσείς πρόκειται να εξασφαλίσετε από αυτό το πολυπόθητο <<ναι>>. Μια από τις πιο συνηθισμένες προειδοποιήσεις που θα λάβετε αφορά το ρίσκο. Όλοι θα σας πούν ότι είναι πολύ ριψοκίνδυνο να ξεκινήσετε δική σας επιχείρηση. Σίγουρα, το να ξεκινάς μια επιχείρηση είναι ριψοκίνδυνο, μα τί στην ζωή δεν είναι??

Συν του ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα ανόητα ρίσκα και στα υπολογισμένα. Αν σκέφτεστε προσεκτικά τί κάνετε, μπορείτε να μετριάσετε τον κίνδυνο. Δεν μπορείτε να επιτρέψετε το φάσμα του κινδύνου να σας σταματήσει από το να πάτε μπροστά. Αναρωτηθείτε: ''Τι ρισκάρω στ'αλήθεια??''  Και εκτιμήστε τον κίνδυνο.

Τι εγκαταλείπετε στην προσπάθειά σας αυτή να πάτε μπροστά? Τι θα χάσετε εάν τα πράγματα δεν πάνε καλά? Μην βάζετε σε κίνδυνο ότι δεν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά,αν το χάσετε. Μην διακινδυνεύετε το σπίτι σας,την οικογένεια ή την υγεία σας. Ρωτήστε τον εαυτό σας:'' Εάν η επιχείρησή μου δεν πετύχει , θα είμαι σε χειρότερη θέση απ'ότι είμαι τώρα?'' Εάν το μόνο που έχετε να χάσετε είναι λίγος χρόνος, ενέργεια και χρήμα, τότε το ρίσκο αξίζει να παρθεί. Ο προσδιορισμός του τί θέλετε να κάνετε είναι μόνο το πρώτο βήμα. Έχετε ακόμη πολλή δουλειά να κάνετε, πολλή έρευνα μπροστά σας. Πολύ σημαντικό. Κάντε κάτι. Μην κάθεστε πίσω χρόνο με το χρόνο λέγοντας: ''Αυτή είναι η χρονιά που θα ξεκινήσω την επιχείρησή μου''.

Κάντε σε αυτή τη χρονιά πραγματικότητα την επιχείρησή σας!

Με πληροφορίες από το βιβλίο '' Start Your Own Business''

Διαβάστηκε 21983 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011 01:54
Παρακολουθήστε κάποιο Σεμινάριο

Σχόλια (6)

Αφήστε τα σχόλια σας

Δημοσίευσε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης

0 / 10000 Περιορισμός χαρακτήρων
Το κείμενο πρέπει να είναι 20-10000 χαρακτήρες

Σεμινάρια Προσεχώς

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Νέες Καταχωρήσεις Σεμιναρίων

Δεν υπάρχουν επερχόμενα σεμινάρια

Get connected with Us

Subscribe to our newsletter